Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.01.2019 13:00 - ето,това ме фърли в джаза...
Автор: eva666 Категория: Други   
Прочетен: 753 Коментари: 7 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

Великите Траки и  Мексиканските ..пуйки....




 Това название на птицата е древнобългарско и се обяснява със стария глагол пуя се (надувам се), който отразява много характерна особеност от поведението на мъжките птици (пуяците), когато ухажват женските. 



Звучи сензационно, но приблизително 1500 години преди Христофор Колумб българите, живеещи в Родопите, са отглеждали пуйките като домашни животни и са готвели от тях курбани. За това се споменава в старите български народни песни «от праисторическа и дохристиянска епоха», събрани от Стефан Веркович и публикувани в сборника «Веда словена». В една от песните се разказва, че още преди появата на християнството древните българи са имали цар–просветител Има, който ги учел как да опитомяват добитъка, как да запрягат воловете в рала и орат земята и как да готвят курбан от пуйки. Това название на птицата е древнобългарско и се обяснява със стария глагол пуя се (надувам се), който отразява много характерна особеност от поведението на мъжките птици (пуяците), когато ухажват женските.

В песента се споменава и думата курбан – стар тракийски (древнобългарски) обред, който се състои в заколване на жертвено домашно животно (в случая пуйка) и приготвяне от него на ястие, с което се гощават хората по случай семеен или народен празник. Този обичай може да се намери навсякъде в Евразия, където са живели или живеят българи.

За съжаление, в нашите речници все още се пише, че курбан е турска дума. Споменаването й в дохристиянския период от нашата история, т.е. над хиляда години преди появата на турските завоеватели на Балканите, показва, че курбан е тракийска (древнобългарска) дума (обичай), впоследствие проникнала в езика на поробителите.

Най-новите изследвания на наши учени доказват, че българите са приели християнството директно от апостолите Павел, Сила (тракиец) и Андрей Първозвани (брат на апостол Петър) още в началото на първи век от новата ера, т.е. девет века преди официалното покръстване – легализирането на християнството от цар Борис Първи."

със съкр/ колежката oт..Ямболя, tres1, baba treska )))

  Синдрома на Наполеон  и пуйките....
  ще бъде следвашата серия...
   Очаквайте...






Гласувай:
3



1. troina - ...това обаче...ме замисля мн. на сериозно.../нищо,че съм..баба лудка, а не съм въртелушка
22.01.2019 13:14

Най-новите изследвания на наши учени доказват, че българите са приели християнството директно от апостолите Павел, Сила (тракиец) и Андрей Първозвани (брат на апостол Петър) още в началото на първи век от новата ера, т.е. девет века преди официалното покръстване – легализирането на християнството от цар Борис Първи."
цитирай
2. eva666 - по коментар..№1..
22.01.2019 13:32

многоо се надявам, да чуем и "официалният" глас на БПЦ,и нейният клир..
от Устататанашта благовестива..балалайка...
моля?
цитирай
3. milady - не е смешноо, че имам...5 Ника,нали..мои л'бими читатели..
22.01.2019 15:27
грозно е, когато"духовни" хора се..крият..
защото..има защо...
аз съм Джулия,
а, вие ,бъдете себе си.. достатъчно сте ..уникални..
цитирай
4. eva666 - !!!? устататанашта благовестива..балалайка.
22.01.2019 17:52
Последни 20 регистрирани посетителя

15:23 - хххх...
15:12 - infinitas
цитирай
5. radostinalassa - Свещеникът ме наруга и ме напусна
22.01.2019 20:58
Много беше серт, а аз много възпитано му отговорих. Чак се кефя. Защо пък да не може да се коментира Библията? Значи има нещо скрито покрито, или някои лъжи. Особено за прераждането. А аз се надявах на него.
цитирай
6. eva666 - :-))))...давай..ощеее...дърпай ги..за брадите...
22.01.2019 21:09
radostinalassa написа:
Много беше серт, а аз много възпитано му отговорих. Чак се кефя. Защо пък да не може да се коментира Библията? Значи има нещо скрито покрито, или някои лъжи. Особено за прераждането. А аз се надявах на него.


РАдост,има интересни клипчета на русский..за сравнение с тези на бг. език..
ноо, ние не останахме..народ ли е тва, Държава, 4-6 млн..от тях 1, 5млн сиганин
нема да я бъде..тази, неемаа..
може би,правилно.. си се ориентирала към Русия....
/ и съм съвсем сериозна, както винаги..
цитирай
7. radostinalassa - В Русия има много повече българи оттук.
22.01.2019 21:24
А другите руси също са съвместими с нас, имам предвид тези от белия сой. Историята ни, в древните времена е обща. Другите подсоеве са семитите, т.нар. гърци, евреи, араби. Още не съм си изяснила напълно историята, но и това ще стане.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: eva666
Категория: Други
Прочетен: 530898
Постинги: 320
Коментари: 2318
Гласове: 1162
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Блогрол